Fotoalbum

Jeg elsker at fotografere. I gamle dage tog jeg ingen steder uden mit kamera, men jeg må indrømme, at efter smartphonen har holdt sit indtog, nøjes jeg ofte med den.

Der er gallerier fra rejser, koncerter, familiebegivenheder og meget mere. Og af og til et lille videoklip.

Brug topnavigationen til at sortere i de mange albums, som herunder står hulter til bulter.

Piazza Anfiteatro i Lucca set fra Torre Guinigi

Toscana 2019

På studietur med Valby Bakke til Toscana: Mad, vino og lidt kunsthistorie. Fra Pisa lufthavn kørte vi til Arezzo i den østlige del af Toscana. Vi boede på Corte Del Re ved Piazza Grande, hvor dele af Roberto Begninis La Vita è Bella (1997) er indspillet. Der var Vespa- og Fiat-træf, fødselsdags- og bryllupsfest og fra musikgymnasiet klingede jazzmusikken ud gennem vinduerne over Vasaris buegang. Der var dejlig mad og vin ud over det hele - og næsten ingen turister. Til eventuelt ... Se mere

Roadtrip for viderekomne

USA 2018

Fra Las Vegas til Seattle i maj måned. Koncerter med Elton John og David Byrne. Storslået natur. Kunst og kultur, både god og dårlig. Roadtrip med hr. og fru Svith. Der er 700+ fotos, så hav lidt tålmodighed. God fornøjelse. Vi fik et godt tilbud og fløj på 1. klasse. Monkeyclass er sgu for de fattige ;-) I Las Vegas så vi Elton John i Caesars Palace på Celine Dions scene. Folk råbte og skreg, men så var han vinget af. Dinner i Eiffel-tårnet. Hoover dæmningen. Videre til Zion og ... Se mere

Søster og fruen og fødselaren!

Svith fylder 50

Halvtreds! Første stop: Valby Bakke med champagne og Kristian Fogh på hyggepiano. De udvalgte spiste aftensmad her, og så drog vi på Walthers Musikcafé, hvor Vildnis trådte op til stor fornøjelse for undertegnede. Knap så ekstravagant en fest som min 40 års dag, men vi bli'r jo heller ikke yngre...  Tak til Valby Bakke v./ Paulzen og Walthers Musikcafé v./ Mikkel for husly og tak, fordi I ... Se mere

Det glade brudepar flankeret af salig hr. giftefoged, Jens Sønderskov.

Festivalbryllup 2016

Det truede med regn, men der var solskin i mit hjerte, da jeg mødte op på Stjernebaren på Skanderborg Festival for at lade salig Jens Sønderskov vie mig til min elskede Ann. Familie og venner var mødt talstærkt frem, bl.a. takket være festivalens skødesløse omgang med leverandørarmbånd, og alle tilstedeværende fik en mageløs oplevelse. Per Bille og Peter Juul har taget de mange fine ... Se mere

Først med bus og så med tog

Brighton 2002-2013

De fleste mennesker, der ta'r til England, ender i London. Det er også godt nok, men prøv at stå på toget sydpå. Tre kvarter senere er man i Brighton; byen, der traditionelt har været sommerresidens ved kanalen for både kongelige, borgerskabet og arbejderklassen. Ikke en havneby, men en strandby. En by, hvor der er gjort en kæmpeindsats for at bevare særpræg og tidsånd, udtrykt i både farver, lys, arkitektur og - ikke mindst - den frigjorte og tolerante stemning blandt ... Se mere

Video fra Buzludzha - svith.cam!

Buzludzha

På en iøvrigt ganske forfærdelig chartertur til Bulgarien begav jeg mig væk fra kysten, ind i landet og op på bjerget. Her fandt jeg Buzludzha, det kommunistiske partis gamle hovedkvarter. Jeg brød ind og tog billeder af noget af det smukkeste og mest tankevækkende forfald, jeg har set. ... Se mere

Turistchefen er hjemme

Bulgarien 2013

I juni 2013 tog Mona og ungerne og jeg til Bulgarien. Charter. All Inclusive. Ikke Sunny Beach. Det ku' ha' været så godt, men så var det faktisk skidt. Men vejret og stranden var fint, og jeg tror i hvert fald, at ungerne fik en lille en på opleveren.   ... Se mere

Et cyklende og sejlende sammendrag fra ti år på Læsø

Læsø 2002-2012

En dårlig økonomi, nogle venlige mennesker og en sød rejsekammerat bragte mig i april 2002 til Læsø. Restferien skulle bruges, og det måtte ikke koste noget videre. Men det blev trods det en oplevelse for livet. Jeg har aldrig været noget særligt naturmenneske, men Læsøs dramatiske, geologiske historie kombineret med en fantastisk varieret og smuk natur, og ø-livets særegenheder i form af hvad man kunne kalde et lavere stofskifte, var en sand åbenbaring for mig. Læsø er nu ... Se mere

Gran Canaria 2011

Jeg har tit snakket om det, det der med at slippe for julehysteriet, og i 2011 lykkedes det endelig at komme væk. En uge på Gran Canaria med børnefrit hotel, All Inclusive, opgraderet barkort og en cabriolet gjorde juleugen til noget ganske særligt. Tak til Mona, fordi hun ville med - hun er nemlig lidt Gertrud Sand-agtig, hvad jul angår... Billedserien starter med udsigt fra balkonen, lidt bar-hygge, og så går turen ellers rundt på øen. Smukt sted, må jeg sige, når man lige ... Se mere

Video fra opstigning og landing

Ballonflyvning ved Silkeborg

Til min 40 års fødselsdag i 2006 gav Yrsa mig en ballontur. Jeg fik først indløst turen i september 2008. Vi fløj fra dyrskuepladsen i Silkeborg til Guldforhoved et sted ude vestpå. Jeg blev derfor ballongreve af Guldforhoved med ret til at bære samme. Det var en smuk aften, men det er det altid når man flyver i ballon, for ellers må man nemlig ikke. Dagen efter blev Yrsa alvorligt syg, så denne aften var den sidste i vores hidtidige, "normale" tilværelse. Det maner til eftertanke og ... Se mere

Route 66 - Salinas - Monterey - Santa Cruz - San Francisco

Sidste etape: Vi besøger Salinas, hvor Steinbeck's hjem ligger. Monterey er et kærligt gensyn, og inden San Francisco er vi i tivoli i Santa Cruz. ... Se mere

Route 66 - Lucia Lodge

Et godt gensyn med det fantastiske gæstehus på kanten af klipperne. Denne gang rasede skovbrandene, og alt dækkedes af aske, og vi måtte opgive at køre igennem. ... Se mere

Route 66 - Limekiln State Park

Ind i den store skov med slugter, kildevæld, åer, og et stort, forladt anlæg, hvor man i sin tid fremstillede læsket kalk. ... Se mere

Route 66 - Oceano og Lucia Lodge

Vi er nu på vej mod nord. Route 66 er slut, og det er nu Pacific Coast Highway, PCH, eller simpelt hen Highway 1, der viser vej. ... Se mere

Route 66 - Pismo Beach

Vi er i Pismo Beach på Strandløvekroen, Beachcomber Inn. Havet kan mærkes og det er dejligt efter de mange dage inde i landet. ... Se mere

Route 66 - Universal Studios

Ja, der havde vi jo været før, og vi havde hverken tid eller råd, men der var jo kommet en ny ride med Simpsons-tema, så vi købte FastPass og det hele og havde en forrygende eftermiddag! Om aftenen er vi til koncert i Greek Theatre med Robert Plant og Alison Krauss. ... Se mere

Route 66 - Griffith Observatory, Mulholland Dr. og Redondo Beach

Vi er for alvor tilbage i L.A. Vi får langt om længe chancen for at besøge Griffith Obs., som i en årrække har været lukket pga. ildebrand. Udsigten er fantastisk og bygningerne utrolig smukke. Senere får Pontiac'en lov at sno sig på Mulholland Drive. ... Se mere

Route 66 - Getty Centre & Hollywood Bowl

Det smukke Getty museum ovenfor vej 405 er et must-see-gensyn for os. Om aftenen inviterer vi vores værter i Hollywood Bowl til sæsonpremiere og oplever bl.a. B.B. King og Liza Minelli.  ... Se mere

Route 66 - Barstow-Santa Monica

Sidste etape. Rute 66 er ikke længere. Man kører i bogstaveligste forstand helt ud til vandkanten og kan ikke komme længere mod vest. Sikke en rejse... ... Se mere

Route 66 - Needles-Barstow

Faktisk nåede temperaturen op over 120F eller små 50 danske grader. Vi spiste på The Hungry Bear, hvor vi fik de største forretter på hele turen - friterede, naturligvis. Det var næsten for meget af det gode. Næste stop Barstow. Ruten gik ad lange, lige ørkenveje, kantet af en art diger, som skal holde springfloder stangen. På disse diger har folk over strækninger på mange mil, skrevet hilsner i sten. Vi passerede Amboy med endnu et meteorkrater, men vi opgav pga. varmen. Amboy er ... Se mere

Route 66 - Kingman-Needles

Kingman har et flot Route 66 museum, der skildrer de forskellige epoker, der har skabt myten om vejen. En opstilling mindes på gribende vis Steinbecks fremstilling af de fattige bønder og landarbejdere fra Oklahoma, der drog mod Californien kun for at blive mødt med had og geværer. Der er også mere muntre indslag, som BurmaShave-skiltene. Læs selv mere om dette morsomme fænomen, som nu om dage ses allevegne. En video viser barberen fra Seligman, Angel Delgalillo, fortælle om sine ... Se mere

Route 66 - Seligman-Kingman

Seligman er nok selve sindbilledet på Route 66. Det var her, det gik galt, og her, det går godt igen. Senere en vaskeægte roadside attraction i hulerne nær Kingman. ... Se mere

Route 66 - Williams-Seligman

Dagen handler ikke så meget om at køre i bil. Vi tager en afstikker med tog til Grand Canyon. Vi kører i udsigtskupé og føler os meget priviligerede og pensionistagtige. ... Se mere

Route 66 - Holbrook-Williams

Vi møder en statue af ham fra Eagles i Winslow - men ikke ret mange andre. Vi besøger et enormt meteorkrater i ørkenen og vandrer på kraterkanten i heden. Om aftenen er der Rumble On 66 i Williams og vi nyder neonskiltene og folkelivet. ... Se mere

Route 66 - Gallup-Holbrook

Afstikker til klippen med hul i. I ørkenen ser vi fantastiske farver og indianske inskriptioner. Når man kommer fra et land som er udskidt af kalkvand, som Dr. Helmer siger, så er den slags geologi ret fantastisk. ... Se mere

Route 66 - Santa Fe-Gallup

Fra Santa Fe tager vi endnu en afstikker, denne gang til Los Alamos, hvor gæve videnskabsmænd opfandt atombomben. Vi kører ad Oppenheimer Blvd. Vi passerer Albuquerque og ankommer til Gallup, hvor vi skal bo på den berømte El Rancho. ... Se mere

Route 66 - Tucumcari-Santa Fe

Vi fejrer Yrsas fødselsdag i Santa Fe. Midt ude i ørkenen i en flad og smuk by spiser vi kaviar. I en kirke beundrer vi en vindeltrappe, som ingen ringere end tømrer Jesus selv skulle ha' lavet... ... Se mere

Route 66 - Amarillo-Tucumcari

Sammen med Debra besøger vi Cadillac Ranch. Her har venlige mennesker stillet spraydåser frem, og hærværket er en del af kunsten. Bagefter kører vi ud i ørkenen og går en lang, varm tur i Palo Duro Canyon State Park. ... Se mere

Svith kører ræs i Pontiac GT8

Route 66 - Oklahoma City-Amarillo

Vi kører ind i Texas og i Amarillo møder vi Debra, som besøger sin mor. Vi er på Big Texan Steak Ranch og får meget store bøffer. Jeg giver et nummer med restaurantorkestret og får en cowboyhat. Om natten falder der hagl på størrelse med bordtennisbolde. ... Se mere

Route 66 - Tulsa-Oklahoma City

Vi passerer en lille flække, hvor alt er spærret af i anledning af amerikanerbiltræf. Vi får krom og folkeliv for alle pengene. Vi besøger den runde lade i Arcadia. I Oklahoma City trænger realiteterne sig på, da vi besøger mindesmærket for terrorbombningen i 1995. ... Se mere

Route 66 - Lebanon-Tulsa

Mod Tulsa når også lige igennem et lille hjørne af Kansas, hvor vi ser lidt af MKT-jernbanen som der synges om i Blues Brothers nummeret She Caught The Katy. ... Se mere

Route 66 - St. Louis-Lebanon

Vi besøger en af de første store roadside attractions på ruten, Meramec Caverns. En gigantisk drypstenshule, hvor kulørte lamper og en patriotisk gennemspilning af nationalhymnen sætter trumf på underholdningen.  ... Se mere

Route 66 - Springfield-St. Loius

Næste dag er uvejret drevet over. Vi får en varm vandretur over Mississippi af broen med det mærkelige knæk på midten, Old Chain of Rocks Bridge. I St. Louis bor vi lige ved siden af Gateway Arch - porten til Vesten - og vi nyder symbolikken her i starten af vor rejse. ... Se mere

Route 66 - Chicago-Springfield

På vej ud af Chicago møder vi en kopi af Pisas skæve tårn. Det er en del af det lokale KFUM-center, minsandten. Og så starter Route 66. Det stormer og regner, og i Springfield jages vi af tornadoer. ... Se mere

I Blues Brothers' fodspor

Route 66 - Chicago

Odyséen starter i Chicago. Vi får en 8-cylindret Pontiac GT8, som kaldes den sidste amerikanske muskelbil. Den går godt. Vi bruger en dag i Chicago, hvor jeg trækker Yrsa med rundt i Blues Brothers' fodspor. Der ligger en lille video her på siden om dén indledende manøvre. Men Chicago er en smuk by og vi ser også andre flotte ting. ... Se mere

Route 66

Booze Brothers på Skanderborg Festival 2007

Spillede til nattefest i teltet på Skanderborg. Showtime kl. lort. Jeg cyklede hjem fra jobbet med bassen på ryggen. Fed aften, men sgu ikke meget rock'n'roll over logistikken... ... Se mere

Skt. Peter med nøglen til Himmerige. Efter sigende et selvportræt.

Tegners museum 2007

I Dronningmølle oppe i Nordsjælland et sted ligger Rudolph Tegners Museum & Statuepark. Tegner levede fra 1873 til 1950 og fik aldrig noget stort gennembrud. Han havde hang til det storladne, og det faldt ikke altid i god jord i lille Danmark. Museet har han selv støbt i bræddeforskallet beton, og det ligner mest en bunker, som det ligger der midt i Rusland - som hedelyngbakkerne kaldes. Et besøg værd.  ... Se mere

Fagernæs

Første del af serien er fra et job på Marius Øltapper i 2004 og andel del er fra maj 2007, hvor Jørgens anden CD, Roxy Bar, udkom. Det blev fejret med en rundtur til østjyske værtshuse, som alle fik en minikoncert. Vi kørte i Smukbussen og det var en forrygende dag. ... Se mere

Svith fylder fyrre 2006

Stort galleri, dette her! Over 300 billeder af alle de glade gæster og musikere til min 40 års fødselsdag. Billederne skulle gerne vidne om, at det er en af de sjoveste dage i mit liv. Med masser af glade folk og dygtige musikere omkring mig blev det en mindeværdig dag, som jeg ikke et øjeblik fortryder, at jeg brugte så meget tid og energi på at få arrangeret. Tak til jer allesammen for alle de flotte og storslåede gaver, og i særdeleshed tak, fordi I var så gode til at more jer. ... Se mere

USA 2006 - Huntington

Rejsens sidste udflugt tog os sammen med vores værter til Pasadena nordøst for LA, til et imponerende parkanlæg og botanisk have. Specielt ørkenhaven med de mange kaktus var flot og spændende. Californierne er mere heldige end de aner, når de bor i et område, der rummer så gode vækstebetingelser for alverdens planter. ... Se mere

USA 2006 - Santa Monica Beach

Stranden og pier'en ved Santa Monica er et af vores yndlingssteder, og denne gang fik jeg lejlighed til at fotografere en smuk solnedgang. Folk stimler sammen på stranden for at opleve den. Karusellen er den, der er med i Sidste Stik, og tv-serien Baywatch er optaget her på stranden - desværre ikke mens vi var der... ... Se mere

USA 2006 - Mulholland Drive

Vejen snor sig fra Hollywood, gennem Beverly Hills og ud mod kysten. Den løber for det meste på toppen af den højderyg, der adskiller LA fra Burbank-dalen, og der er storslået udsigt til begge sider. Store pragtvillaer bygget af arkitekter uden begrænsninger og beboet af svinerige folk uden højdeskræk ligger strøet langs med vejen, der også er et must for David Lynch-fans som os. ... Se mere

USA 2006 - Getty Centre

Vi besøgte Getty Centeret i 2003, men vi vidste, at vi ville blive nødt til at tage tilbage. Richard Meiers hvide drømmeslot udført i bl.a. snesevis af skibsladninger italiensk travestin, knejser fredfyldt og stolt på en bakketop over LA. Her er verdens største kunstnere repræsenteret og man må fotografere det hele - som jeg gjorde med Købke-billedet. Men det er arkitekturen og placeringen, der, på en gang enkelt og kompliceret, skaber et utalt af fantastiske udsigtspunkter og ... Se mere

USA 2006 - Walt Disney Concert Hall

Arkitekten Frank Gehry har tegnet denne koncertsal i LA's downtown. Disney-koncernen og en masse andre firmaer har betalt. Resultatet er blevet et ekstravagant bygningsværk i Gehry's dekonstruktivistiske stil, som også er kendt fra Guggenheim-museet i Bilbao. Disney-salen er dog faktisk tegnet før Guggenheim. Fontænen er lavet af knust, hollandsk porcelæn, for Walt og Lillian Disney kunne åbenbart godt lide den stil, og havde hjemmet fyldt af billig, hollandsk ... Se mere

USA 2006 - Downtown LA

Forretningskvarteret i Los Angeles er et mærkværdigt sted. Man kører af store, gamle freeways lige midt ind i det. Det fylder meget mindre, end man skulle tro, når man ser skyskrabernes profil, som er synlig fra stort set hele LA-området (som er på størrelse med Sjælland), hvis ellers smog'en tillader det. Der er næsten ingen mennesker på gaderne. De sidder inde i de store kontorhuse og går direkte ned i p-kælderen og tager bilen, når de har fri - hvis de har fri. Der er mange ... Se mere

USA 2006 - Bonaventura Hotel

Bonaventura-hotellet i downtown LA er et arkitektonisk ikon. Pga. sit futuristiske udseende har det fundet anvendelse som location i adskillige Hollywood-produktioner, bl.a. Blade Runner. Udefra forsvinder det næsten mellem de langt højere skyskrabere, men kommer man tættere på, danner de fem cylindriske, spejlglasdækkede tårne en karakteristisk form, der har vist sig forbavsende tidløs, selv om bygningen er fra 70'erne, hvorfra ikke meget har haft blivende værdi. Indenfor er ... Se mere

USA 2006 - Redondo Beach

Kenneth og Alesya som altid har været vores værter, når vi har besøgt Californien, bor i Redondo-bydelen. Der er - også - en dejlig strand. ... Se mere

USA 2006 - Lake Havasu City & Joshua Tree Nat. Park

På vej hjem til LA fra Grand Canyon tog vi en afstikker til Lake Havasu City, hvor en excentrisk rigmand i tresserne købte London Bridge af Londons bystyre og fragtede hele molevitten ud midt i den californiske ørken. En dæmning, broen og amerikansk virkelyst skabte på forbavsende kort tid en driftig provinsby - der imidlertid er så ucharmerende at det kun er af kuriøs interesse at besøge den. Så var der straks mere substans i den særprægede Joshua Tree Nationalpark, hvor de ... Se mere

I helikopter over Grand Canyon

USA 2006 - Grand Canyon

Man kan faktisk ikke tage billeder af Grand Canyon, der yder stedet retfærdighed. Det er så stort, at det kun er når f.eks. en byge driver hen over kløften, og man kan se lyn i skyen derude, at man får en idé om størrelsesforholdene. Eller man kan - som vi gjorde - tage en tur i helikopter. Vi var så heldige at få en helt for os selv og det var en oplevelse af de helt store. Vi oplevede meget omskifteligt vejr mens vi var i området, men det gav bare en mere alsidig ... Se mere

USA 2006 - Page

Overnatning på ruten mellem Bryce Canyon og Grand Canyon fandt sted i byen Page, der ligger midt i et stort indianerreservat. På vejen både før og efter Page falbød indianerne i boder alskens mytologisk isenkram. Arizonas ørken er stor, og når man kører igennem den fornemmer man virkelig, hvor stort et land USA er. Men alligevel er naturen utrolig afvekslende, og der er altid nye fænomener at studere. ... Se mere

USA 2006 - Bryce Canyon Nat. Park

Man bevæger sig omkring 20 km langs kanten af kløften. Her er forskellige udsigtspunkter, og der er også stier, der fører én ned i dybet. De røde klipper består af forskellige jernholdige (den røde farve er simpelt hen rust) materialer, der gennem millioner af år er eroderet i forskellige tempi, og har efterladt de søjlelignende formationer, der iflg. indianske sagn er forstenede mennesker. De kaldes hoodoo'er. Solopgang og solnedgang kaster skygger og spiller i de tusindvis af ... Se mere

USA 2006 - Zion Canyon Nat. Park

Endnu en nationalpark, denne gang Zion i Utah. Kæmpe klippemassiver og flere vandfald. Og så de der mærkelige æselrådyr, som sjovt nok kaldes for mueldeer... ... Se mere

USA 2006 - Las Vegas

I 2003 så vi alle casinoerne, og det havde vi ikke specielt lyst til at gentage. Derfor var Vegas bare udgangspunkt for bl.a. udflugten til Hoover dæmningen. Men vi boede på Hilton-hotellet, hvor Star Trek attraktionen endnu engang fik tag i mig. Jeg fik taget et nyt billede i kaptajn Picard's stol og blev assimmileret af Borg'erne. Og så måtte jeg også en tur op i det 300 m høje Stratosphere-tårn og prøve de to nye, vanvittige rides på toppen, samt gentage skuddet op ad ... Se mere

Vindblæst samtale på Hoover Dam

USA 2006 - Hoover Dam

Superman har reddet denne dæmning i en film, og den er i det hele taget ret så berømt. Den inddæmmede Coloradoflod har siden trediverne forsynet 1 mio. mennesker med elektricitet. Man kan stige ned i turbinehallerne og spadsere på toppen af dæmningen, der strækker sig over to stater, Nevada og Arizona. Dæmningen var den største betonkonstruktion nogensinde, da den blev bygget, og holder en række ingeniørmæssige rekorder. ... Se mere

USA 2006 - Bishop, Death Valley & Pahrump

Fra Yosemite til Las Vegas passerede vi igennem Death Valley National Park. Her kan blive vældig varmt om sommeren, men vi nåede ikke over de 30 grader, heldigvis. Sletten ligger mange steder under havets overflade. Her findes lyserøde sandklitter, og der er mange udsigtspunkter til spændende geologiske ejendommeligheder. Det var også særpræget at støde på en opera midt i ørkenen, men i Amerika kan alt lade sig gøre, og stedet er åbenbart særdeles velbesøgt. Sidst i serien ses ... Se mere

USA 2006 - San Francisco

Vi boede i Haight-Ashbory kvarteret, hvor hippiebevælgelsen i 60'erne manifesterede sig. På The Red Victorian Bed and Breakfast holder den 80-årige Sami Sunchild stadig idealerne i hævd. Omend noget forfaldent er stedet stadig meget charmerende. Værre er det med det omgivende kvarter, hvor det nu mest er subsistensløse, der fylder gadebilledet. Men generelt er San Francisco en smuk og spændende by. De gamle, viktorianske byhuse mindede os meget om et andet favoritferiemål, Brighton ... Se mere

USA 2006 - Yosemite Nat. Park

På med snekæderne. Det var nu overkill, men det var påbudt. Et par mørke og stormfulde dage i parken, hvor vi skrev under på at vi var "bear-aware". Da strømmen gik og vi fortrak til baren blev vi "beer-aware"... ... Se mere

USA 2006 - Golden Gate Bridge

Sidste gang kørte vi over Golden Gate broen. Det var fint, men det gik alt for hurtigt. Broen er San Franciscos vartegn, og vel nok et af de mest fotograferede bygningsværker i verden. Den er et af USA's helt store symboler, på linie med Frihedsgudinden og, nåja, World Trade Center. Denne gang cyklede vi over broen. Hos Blazing Saddles (også titlen på en klassisk Mel Brooks-komedie) lejede vi for en mindre formue to rustne lig, og kæmpede os i strid blæst over broen. Det var nu ... Se mere

USA 2006 - Big Basin Redwoods

Mellem Monterey og San Francisco tog vi en afstikker fra Highway 1 og kørte lidt ind i landet. Her besøgte vi Big Basin Redwoods National Park, hvor de kæmpemæssige redwood-træer knejser. Nogle af dem er over 100 m høje. De hule træer har været udsat for brand: Kernen er brændt væk, men træet lever stadig. Et imponerende, fredfyldt og meget smukt sted. ... Se mere

USA 2006 - Alcatraz

Aftentur til fængselsøen Alcatraz. Et paradis for de fredede måger, men et helvede for de fanger, der måtte lytte til byens uopnåelige liv og larm over det strømfyldte stræde. Et meget malerisk sted, som vi så fra dets smukkeste side. Men minderne fra tiden, hvor fængslet var i brug, hænger på mystisk vis stadig tungt ved alting. Den dag i dag forlader man ikke Alcatraz uden et minde for livet. ... Se mere

USA 2006 - Monterey

I en hyggelig bugt mellem LA og San Francisco ligger byen Monterey, som Steinbeck udødeliggjorde i sit forfatterskab. Det er et smukt og fredeligt sted. Vi tog på hvalsafari, og vi så faktisk hvaler. Det lykkedes dog kun at få et par billeder af et par rygfinner, samt et enkelt pust fra et åndehul, men fornemmelsen af at være tæt på de store dyr var reel nok, og man forstår fascinationen af dem. Monterey har også en stor attraktion i et flot akvarium, hvorfra de sidste billeder i ... Se mere

USA 2006 - Lucia Lodge & Big Sur

Langs stillehavskysten ad Highway 1 fra San Simeon til Monterey. Den smukkeste vejstrækning i verden. Vi overnattede på Lucia Lodge, hvor vi boede i brude-hytten alleryderst på klinten og kunne slumre ind til bølgebruset fra havet dybt nede. Vi sad på bænken over lodgen og så både solnedgang og solopgang, og på stativ forevigede kameraet vores meditation på bænken. Enestående smukt. I starten af serien ser man, udover et hjemmelavet panoramabillede, også et par billeder af vores ... Se mere

USA 2006 - San Simeon & Hearst Castle

Highway One. Op langs Stillehavskysten. Kendt og elsket af mangen en USA-farer. Fra San Simeon bliver det rigtig smukt. Inden skal man besøge Hearst Castle. ... Se mere

USA 2006

Arbejdsrapport fra ruinen

Fjeldstedsvej 23

I 2005 købte Yrsa og jeg huset på Fjeldstedsvej i Ry. Vi arbejdede hårdt på at skabe gode rammer, men det skal ingen hemmelighed være, at projektet greb om sig i en grad, der, når man ser tilbage på det, kan få en til at undre sig over, at man gennemførte uden at tabe plektret. Uden familie og venners gode hjælp var det aldrig kommet så vidt, og her skal der lyde en stor tak for hjælpen. Til skræk og advarsel for alle kommende selvejere er her en række gallerier.      Svith ... Se mere

Capitol bygningen i downtown LA

USA 2003

Takket være Yrsa som kendte de rigtige mennesker, tog vi til Sunny California, nærmere betegnet Los Angeles. Med afstikkere til San Francisco og Las Vegas havde vi en fantastisk måned i den skønne stat. Klimaet, menneskene, naturen og den amerikanske ånd bjergtog mig som jeg aldrig er blevet det før. Det er fuldstændig rigtigt, som Eagles skriver: "You can check out anytime you like, but you can never leave." Jeg skal i hvert fald tilbage. Tak igen til Yrsa, fordi hun ville ha' ... Se mere

På scenen i Litauen

Med Teddy i Litauen

Som en del af Teddy Edelmann Band, blev jeg i 1998 inviteret til at deltage i Litauens største (det siger nu ikke så meget) country-festival i landets næststørste by, Siauliai. Vi havde en fantastisk tur, med en overvældende modtagelse og god behandling, samt en forrygende koncert. Vi fik mange nye venner, bl.a. kom vores to guider, Lina og Angelika, til Danmark året efter og besøgte os. Vi besøgte også den fantastiske korsbakke, hvor folk siden 2. Verdenskrig har hængt kors på ... Se mere

Beer Burp Band

Tre højdepunkter er foreviget her i voldsomt grynede og dårligt indscannede fotos: EmmaNommaBommaHoundDog-turen fra 1988, derefter Skanderborg Festival i 1989 og igen i 1993. Det allersidste billede er fra 30 års jubilæet i den lokale rockerklub, MC Tarantella (i daglig tale tarteletterne), i 2012. ... Se mere

Paulzen, Skalle og mig

Den Hemmelige Trio

Her ser vi Den Hemmelige Trio til en klubaften i 1997. Vi laver stegte duer og det der er værre i Skalles køkken, mens vi spiller lidt musik og drikker mange øl. ... Se mere

På Samsø Festival i 2004. Foto © Hammerich

Rollin' S.T.O.N.E.S

Et blandet album. Vi starter på Marius Øltapper i april 2004, rejser til Samsø samme sommer, tilbage på Marius i december 2004, og slutter på Ambolten i 2008. ... Se mere

Grej

Jeg har efterhånden fået samlet en pæn samling instrumenter, basanlæg, sanganlæg osv. Det er rart ikke at skulle låne og at have sin egen lyd. I galleriet ses det meste af det. Derudover har jeg også: Diverse pedaler, fx chorus, delay, reverb, overdrive, m.m. E-bow 5-strenget discount bas Trådløs anlæg til bas In-ear system Trådløse tale-mikrofoner LED-lamper Lysmixere Røgmaskine UV-lampe Lasere Ambulanceblink   Gummibassen. Silikone-strenge. Produceret ... Se mere